Dokąd można pojechać z Bergamo?


Zachód słońca nad Bergamo
Bergamo

Bergamo, jak już kiedyś ustaliliśmy, to doskonałe miasto na pierwszy pobyt we Włoszech, albo po prostu krótki wyjazd do miejsca z klimatem. Ale jest to również idealna baza wypadowa! Ja z Bergamo jeżdżę na jednodniowe wycieczki, albo korzystam jedynie z lotniska i od razu wyruszam w dalszą podróż. Tanie loty + świetnie rozwinięty transport kolejowy we Włoszech dają ogromne możliwości! Dlatego przygotowałam kilka pomysłów na jednodniowe wycieczki oraz tych na co najmniej dwa dni do miejsc trochę bardziej odległych.


Kilka propozycji na jednodniowy wypad

Rower w Lecco
Lecco

Jezioro Como

Relaks, ładne widoczki... Jednego dnia można obskoczyć słynną Varennę i Bellagio, a po drodze (bo tam jest stacja przesiadkowa) pospacerować po Lecco. Trochę mniej komercyjne Bellano również zasługuje na uwagę.
Z Lecco odjeżdżają również autobusy więc można wyruszyć np. do miasta Como.  

Bellagio
Bellagio

Bellano
Bellano

Varenna
Varenna

Varenna
Varenna
 
Lecco, starówka
Lecco


zachód słońca w Lecco
Lecco

miasto Como
Como

Duomo w Como
Como

Brescia

To miasto bardzo mnie zaskoczyło. Odwiedziłam je trochę z braku pomysłu, ale po kilku godzinach spaceru uznałam, że chciałabym tam pobyć dłużej. Polecam! Tylko sprawdźcie dzień wcześniej rozkład jazdy pociągów, bo niestety wygodnych połączeń nie ma zbyt wielu.

Brescia

Brescia

Brescia


Werona

Zdania na temat Werony są bardzo podzielone. Jednych zachwyca, inni nie rozumieją o co tyle szumu. Mnie się bardzo to miasto podobało. Wizyta pod balkonem Julii też była ciekawym przeżyciem, bo tylu kobiet na metr kwadratowy dawno nigdzie nie widziałam.

balkon Julii w Weronie

amfiteatr w Weronie

Werona


Jezioro Garda

Tak jak nad Como można miło spędzić czas, zjeść coś dobrego i wieczorem wrócić do Bergamo.  

Desenzano del Garda
Desenzano del Garda

port w Desenzano del Garda
 

Mediolan

Nie jest to moje ulubione włoskie miasto, ale będąc tak blisko warto zahaczyć o stolicę mody. Do Mediolanu można pojechać od razu z lotniska w Bergamo autobusem, albo z miasta pociągiem. Dojazd zajmuje ok. godziny.


katedra w Mediolanie

Galleria Vittorio Emanuele II w Mediolanie

Jeśli macie do dyspozycji 2 dni, to możecie wybrać się kawałek dalej!

stacja kolejowa w Bellano

Wenecja

Trochę się tam jedzie, ale warto! Najpierw jednak należy dojechać na dworzec w Mediolanie. Bilety na pociąg Mediolan - Wenecja polecam kupić wcześniej przez internet. Dwa dni wystarczą, żeby odwiedzić również wyspy Burano, Murano i Torcello.

Wenecja, podróż po kanale
Wenecja

Wenecja, w drodze na wyspę Murano
Wenecja

Plac św. Marka w Wenecji

Burano
Burano

Burano, kolorowe domy
Burano

wyspa Murano
Murano

wyspa Torcello, Wenecja
Torcello

Genua

To kolejne miasto, które bardzo mi się spodobało. Jest tu piękny port i jedno z największych oceanariów w Europie. No i przecudowne Boccadasse. <3

Port w Genui
Genua

Boccadasse
Boccadasse


Bolonia

Miasto czerwonych dachów, dwóch wież, arkad i studentów. To w Bolonii zjadłam najlepsze w życiu ravioli, więc sami rozumiecie, że plasuje się wysoko w rankingu.

Bolonia - widok z wieży
Bolonia

wieże w Bolonii

arkady w Bolonii


Jak widzicie tanie loty do Bergamo stwarzają ogromne możliwości podróżowania po północnych Włoszech. Miasta, które wymieniłam to takie pewniaki, ale przecież po drodze jest tyle mniejszych, równie pięknych miejscowości, że każdy znajdzie coś dla siebie. No i zasada jest jedna - nieważne dokąd (i czy w ogóle) się wybierzecie - Aperol wszędzie smakuje tak samo dobrze i zawsze uprzyjemnia dzień.

Komentarze

Popularne posty